Jag har nu börjat!!

Igår började jag min lchfresa. Jag köpte Katrin Zytomierskas bok för ett par veckor sedan och hon har inspirerat mig till att börja med lchf och att gå ner i vikt på det sättet. Jag vill känna att jag kan ta mig ett par jeans eller en kläning utan att behöva tänka på vart fettet är någonstans:P Om jag ser tjock ut eller inte i vissa tröjor, så jag måste ha en större tröja över för att dölja. Jag vill känna mig glad över min kropp och stolt. Är jag smal så känner jag mig glad, jag tror det och vet det. I söndags laddade vi upp med allt som jag inte får äta på ett tag dårå, eller förhoppningsvis inte alls. Det var kladdkaka med polly i, anans, choklad, kakor, grädde, bärsås, ostbågar och slutligen pizza. Det var en riktig fettodag. Enligt Katrin är det bra att äta sig lite trött på det som är mina cravings sen innan. Till saken hör ju att det var nyårsdagen och det fanns inga planer för mig att leva nyttigare just den dagen:P

Hur mycket ska jag gå ner då? Det vet jag faktist inte för jag har ingen våg. Jag har inte heller något behov av att ha en våg, för jag blir lite för koncentrerad på den och besviken när jag har gått upp några gram eller så. Förra året var jag beroende av vågen varje dag. I år kör jag mätning av min kropp, varje söndag. Sedan har jag tagit kort på mig själv och ska inte titta på dem väldigt länge. Mamma och pappa har en våg, som är skitdålig men jag får väll kolla när jag är där ändå ibland.

Vad har jag ätit då? Jag har ätit bara en massa fett fett fett. Det är bra för kroppen. Min mage mår inte bra av alla kolhydrater. Förra året när jag drog ner på kolhydraterna och körde enligt GI hade jag en mycket mer frisk och välmående mage. Nu när jag har börjat med lchf hoppas jag att det ska bli ännu bättre. En vanlig dag kan iaf se ut enligt följande, Frukost: Äggröra med bacon och några gurkbitar till. Lunch: En halv kyckling med sallad, bea och keso. Mellis: En bit ost. Middag: Idag åt vi kassler med broccoligrattäng, mycket gott.

Nu hoppas jag självklart på resultat men något jag har lärt mig är att det får ta den tid det tar. Jag ska bara fokusera på att träna, och äta bra mat som gör att jag håller mig mätt längre. KÄnner inget sug i min mage än och då är klockan 23.00 snart och vi åt mat vid halv 8 när jag kom hem från träningen. Det är ganska bra, nu vid vanliga fall hade jag varit vrålhungrig.

Jag har ett kort att visa er, det är taget på sommaren 2007. Så vill jag se ut igen. Då tyckte jag att jag var tjock, men idag kan jag tycka att jag ser helt okej ut på de kortet.
 


Om ni vill följa med mig på min resa så ska jag berätta för er hur det går =)



Tjingtjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du tycker om inlägget:

Trackback