Sigge med tratt

Jag vet att det var ett par dagar sedan jag uppdaterade. Har för mkt omkring mig just nu, känner mig less och har magkatarr i stort sett hela tiden. De känns som den här uppsatsen tar bara en massa energi, och att det inte alls känns roligt att gå ut och intervjua pedagoger. Måste ju däremot klara den för att få min legitimation.

Åkte iväg igår för att jag skulle kastrera Sigge. Har väll känt ett längre tag att det kan vara smart att göra det. När en hund löper så äter han inte som han ska, han piper inne och ligger ner på marken när jag ska ut och gå med honom så jag bokstavligen får dra med honom. Inte så roligt! När jag var där upptäckte vi att det är bara en kula nere :/ jobbigt! då blir det ett ännu större ingrepp som de inte kunde göra här nere i valdemarsvik.. Däremot har han haft ett litet sår på svansen som jag tänkte att det är nog inget speciellet. Det visade sig vara ett eksem :/ Nu måste han ha tratt i 10 dagar och bli insmord två gånger om dagen. Inte så lätt :(

Nu springer veckorna förbi känns det som och jag kommer under min julledighet sitta med min uppsats wiiee (not). Det innebär att vi antagligen inte kommer hålla i några julfester eller nyår eller liknande. Jag känner helt enkelt att det tar för mycket enerig. Jag är inte sådan som person att jag bara kan bjuda in folk och förvänta sig att de ska ha ätit eller så innan utan jag vill bjuda mina vänner. Det är de som tar tid! Men jag tycker man gör de om man har vänner som man tycker om. Strunt samma, iår blir det nog inget med det. Blir vi bjuda på någon nyårsfest åker vi gärna dit (om vi kan lösa det med sigge). Blir vi inte bjuda någonstans stannar vi hemma. Kan vara skönt det med, med tanke på att Andreas aldrig är hemma nuförtiden. Det skulle jag med kunna skriva ett helt blogginlägg om, hans träning... Men det gör jag inte nu, för jag är trött och då kan det komma ut fel grejer. Jag är glad över att han har flera hobbys men ibland kan det bli lite mycket.





Imorgon blir det träning med Zara igen och sedan plugg. Måste plugga en massa nu känner jag så jag inte kommer efter. Nu ska jag fortsätta läsa min Liza Marklund som jag har fjärrlånat på datorn. Det ni! Smart kan jag säga, det ända är att det är lite liten text och man missar det mysiga med att hålla en bok i handen. Men vad gör man inte när man är desperat efter en bok som är utlånad överallt:P


Ha det bra så länge!





där var han inte så stor min plutt.. Första dagen han kom hem till oss =)


hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du tycker om inlägget:

Trackback