Aprilväder

Härligt det är med vår och en massa grönt överallt, men de sista dagarna har det varit så himla kallt:s Idag har det ju tillochmed snöat.. Tycker vi har fått den dosen av snö som behövs för många år framöver:P
Valborg var det ju i helgen och då var vi hemma hos Andreas, en kompis till mig. Roligt var det =) Grilla och sådant.

Sedan på söndagen åkte vi och kolla på en lägenhet inne i Norrköping. Den passa inte oss, var verkligen jätte skabbig plus att en alkolist kom ut och prata med oss innan vi skulle kolla på den. Det var droppen för mig. Jag går och funderar på vart jag vill bo och hur vi ska göra. Ingenting blir ju bra:S Vill bara ha ett stort hus, imorn helst.. Får väll vinna pengar först då antar jag =/

Känner mig himla trött och seg idag, orkar inte ens gå och diska men jag måste ta tag i det så jag kan laga mat nån gång =)

Idag blir det en himla god Köttfär- och pastagratäng från mitt huvud =)

Recept för 4 pers.
ca 4-5 dl pasta
500 gr köttfärs
1 lök
2 burkar krossade tomater
1 vitlöksklyfta
2 dl riven ost
salt och peppar, paprikakrydda


Först kokar du upp pastan så den blir al dente. Efter det lägger du i pastan i en ugnsform och har på köttfärssåsen. Ha på en massa god ost och sätt in i ugnen på 225 grader i 30 minuter. Servera med en god sallad. En sådan enkel varation på spagetti och köttfärsås men mycket godare!


Ha det bäst =)

Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du tycker om inlägget:

Trackback