Raggmunk

Idag har jag varit i skolan på ett seminarium mellan klockan 13-15. Helt okej tid med tanke på att jag både fick sovmorgon och att jag inte kom hem så sent =) Gick på stan och fixa en födelsedagspresent till min farmor =) ska dit imorn, då hon fyller 67! Nu har jag precis kört ett varv på crossen, helt död i benen! Men så skönt efteråt!

Idag blev de raggmunk hemma. Finns det något godare än vanlig svensk husmanskost? Så gott med det salta baconet och söta sylten. Jag gör enligt receptet i den rutiga kokboken men jag byter ut vetemjölet mot fullkorn. Smartare, då håller jag mig mätt längre =)

Recept; 4 pers

7-8 potatisar
5 dl mjölk
2 dl fullkornsmjöl
1 tsk salt
1 ägg

Jag börjar med att skala potatisen. Efter de vispar jag ihop mjölet, saltet, ägget och lite mjölk. Sedan har du i resten av mjölken. Sedan river du i all potatis. Rör ihop det lite och steker tunna pannkakor. Jag serverar med bacon, lingonsylt och gurka =)



Trevlig natt!

Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du tycker om inlägget:

Trackback