Socker

Jag låna hem en bok idag från biblioteket, den heter Sockerbomben i din hjärna. Jag har redan läst hälften, och mycket stämmer in på mig. Socker finns allt, verkligen. Så mycket som jag inte har fattat, inte konstigt att jag har ont i huvudet nu och är på dåligt humör(typiska tecken när sockerbakfyllan sätter in). Jag känner att jag har ett beroende då jag nästan varje kväll vill ha något framför tvn. Bara att få något litet, tänker  jag innan jag äter något men sen när jag har ätit det får jag ångest över att jag åt den.


Att ha bakning som sitt största intresse kanske inte fungerar så bra om man vill bra, men det är ju så de är. Jag får bara tänka om helt enkelt, baka på andra sätt kanske? Tänker ni på hur mycket socker ni stoppar i er? Enligt boken är lättprodukter absolut inte bra att äta med tanke på att fettet är ersatt med socker istället, hade jag inte en aning om. Trodde man var mer sund om jag köpte lättprodukter. 5 teskedar socker om dagen rekomenderar forskarna, men de allra flesta får i sig runt 20 teskedar socker, enbart till frukost! Helt sjukt. Helt tänkvärd fakta, har ni sockerberoende? Jag vet iaf att jag har det, frågan är bara om jag kan leva med att ta något ibland eller om jag måste sluta helt. :S


Titanix i helgen, vet inte om jag ska gå. Inge kul att gå själv. Ska ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du tycker om inlägget:

Trackback