Kursintro och Bakning

Nu försöker jag för tredje gången att skriva ett inlägg, de två förra gångerna har allting bara försvunnit =(
Jag har iaf inte glömt er utan jag har enbart haft mycket att göra! Den här helgen som har varit har jag ätit alldeles för mycket gott:p På lördagen var vi uppe hos mina föräldrar och grillat. Premiärgrillningen för iår =) och majsskolvar, det godaste som finns! I går, söndag, var vi hos våra vänner Elin och Andreas och åt grillat igen =) Så gott!

Tänkte jag skulle lägga upp lite bilder på muffinserna jag gjorde för ett tag sedan. Om ni kommer ihåg, de godaste jag har gjort? Jag gjorde enligt ett vanligt muffinsrecept men jag tillsatte lite apelsinsaft.

Recept:
125 gram smör
2 dl socker
2 ägg
1 1/2 dl mjölk
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 msk siktat kakao
2 msk apelsinsaft

Rör rumsvarmt smör tillsammans med socker tills det blir en smet. Rör i äggen, ett i taget. Blanda vetemjölet med bakpulver i en annan bunke och ha sedan i det i äggsmeten. Ha sedan i mjölken. Sedan delar du på smeten och har i vaniljsocker och apelsinsaft i den ena bunken och kakao i den andra. Fyll i dem i muffinsformar till hälften och kör med en sked i så de får det typiska tigermuffinsmönstret. Grädda i 20 minuter i 175 grader.




Det syns ju nästan hur goda de är iaf =)

Vi hörs! 


xoxo Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv vad du tycker om inlägget:

Trackback